Makeover och ytterligare ett kort...

ÄNTLIGEN FÖRVARING
Familjen har tröttnat på att mina scrapsaker ligger utspridda i hela lägenheten... så i helgen fick jag äntligen åka till IKEA och shoppa förvaring. Underbart kul. Det blev inte helt som jag velat, boxarna är lite onödigt stora. Men de var till ett bra pris och dessutom så fanns det inga mindre om man inte ville ha glasburkar. Det vore förresten underbart snyggt med glasburkar men också väldigt opraktiskt med tanke på den lilla terroristen som oftast hänger på min höft och drar ner allt hon kommer åt (igår var det ett av brorsans 3 disneyglas som åkte i golvet till hans stora sorg). Hittade iaf lite lådor, en verktygsförvaring som jag bara inte kunde låta bli och lite småplock!  Mamma köpte en behållare för band åt mig helgen innan (TACK!)... Lite bilder:


Så där lagom vackert ;-) Men men... det är allt jag får rum med och all plats jag har i våran lilla lägenhet (72kvm på 4 pers). De röda lådorna är inte en del av pysslandet dock! En dålig bild, men lådorna heter iaf NOSTALGISK och var på rea *jippie* 29kr för 2st (cd-förvaring)! Fanns i mörkbrunt också... men eftersom verktygslådan är svart så tog jag vitt....


Låddan till verktygen heter KNÖS och är egentligen skrivbordsförvaring, svart fuskskinn :-) Besticklådan fick jag idéen till när jag har bloggat runt... Och tro det eller ej! Men provstickan som egentligen är til för potatis o dyl, använder jag när jag gör krull på ståltråd till blommor ;-)


Så var det problemet med pappersförvaring... Efter att ha surfat runt och kikat lite varstanns efter alternativ så hittade maken en sida med tips om pappalåda med arkivmappar i! Lådan (KASSETT tidskriftslåda) är inte perfekt i storlek, men rätt nära... Kan inte sätta på locket dock vilket är lite synd. Det fanns en låda som hade passat bättre men priset var ett annat och den var klädd med tyg vilket krånglade till det.


Skar hål på sidorna för att kunna få plats med hängmapparna SUMMERA. Behöver sätta något skyddande för att pappen inte ska trasa sönder när man drar mapparna fram och tillbaka (vilket inte kommer fungera ändå när det blir mer papper)... men har inget bra material hemma så det får vänta lite... Det fungerar iaf jättebra som förvaring!

PÅSKKORT OCKSÅ!

Nu är det inte så många kvar.... snart kan jag börja med andra projekt också! :-) Fast jag gillar att göra kort så det gör mig absolut ingenting att det tar sin lilla tid ;-)  Knåpade iallafall ihop ett kort till igår kväll när dottern hade somnat och sonen låg vaken i sin säng och skulle somna själv för första gången! Vilket han också gjorde efter 3 timmar (!).


Det är dåligt ljus och dålig skärpa ser jag. Men det går inte att ta kort när dottern  är vaken och uppe vilket hon är hela dagarna... Visste inte hur jag skulle få in "Glad Påsk!" med stämplar eller utstansat så det blev egen handstil i hörnet...


Primablommorna får vara med överallt just nu, nyförälskad som jag är... Stjärnan vann jag på Tradera förra veckan :-)  Stämpeln är av Penny Black (har den på ytterligare ett påskkort).


Har gjort egna fotohörn vilket var gö-enkelt. Har funderat över en die till grodan för hörnor, men hittar jag ingen jäääääättebillig så fortsätter jag nog göra egna...

Allt för idag! Sonen vaknade 05 och vägrade somna om, väkte hela familjen och sedan dess har vi varit uppe :-( Med andra ord, lite lagom trött och grinig mamma idag. Men så är det när de är sjuka och kinkiga.

Kommentarer
Postat av: Zozzo

Shit...Du var verkligen duktig på detta med scrapping;-) Kika gärna in tillbaks:-) hoppas du börjar hänga med oss nu så man får forts beundra!! Kraam

2009-03-24 @ 07:57:44
URL: http://zozzo87scrapbooking.blogspot.com
Postat av: Sofie

Jättefina påskkort och bra lådor du fått tag i till din förvaring.

2009-03-24 @ 08:19:08
URL: http://knasisen.blogspot.com
Postat av: Angelica

Smart med förvaringen, alla får hitta sina egna nödlösningar när det krisar och huvudsaken är att det fyller sin funktion! =)

Jättesött kort, så härligt vårigt med blommorna och det gula, riktigt påskigt & vårigt!



Kram / Angelica

2009-03-24 @ 09:27:10
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Den svarta är super bra har den själv oxå, även 30x30 papperna får plats prefekt iden :)

Super fina kort gör du oxå!

2009-03-24 @ 17:16:07
URL: http://www.blommis.pointblog.se/
Postat av: Veronica

Hej Kusinen!



Vilken smart förvaring du kommit på, helt i min stil! Jag har ju oxå scrappat lite och jag har "plastväskor" till mina papper. De är frostade vita, från Panduro. Jag färgsorterar mina papper i dessa i stället... Har väl en 6-7 väskor tror jag... Din variant ser mycket mer praktist ut!!!!

Allt småjox har jag knölat ner i vita plastlådor från IKEA. Frostade även de så det är ibland svårt att se vad man har!! Glasburkar vore heeelt underbart snyggt!! Har sett en bild på nätet som fastnat i skallen. ;o) (Det kan lätt hända!) Den tjejjen hade köpt en IKEA hylla som jag inte vet namnet på... en vit som var uppdelad i fack, eller snarare rutor på ca 3333cm. I de översta facken hade hon limmat fast tunna lister som hon lagt glasskivor på. Så rackarns SNYGGT!!!!! I de undre hade hon plastlådor, oxå IKEA. Då blev jag aaaavis!!! För att inte tala om skrivbordet.... som var av glas med belysning under. Perfekt när man ska rita av eller pyssla... Jag lovar, vid det laget var jag GRÖN av avund! fniss*



Nej nu ska jag in på Tradera en sväng!!



Kramiz

2009-03-24 @ 20:10:05
URL: http://lockas-lilla-langtan.blogspot.com
Postat av: Tygbiten

Vilken ordning du har! Jag köpte mig en EMRIK på Ikea för 349:- som jag har mina papper i (finns i min blogg) Älskar den då jag kan få plats med lite plastlådor och Quickutzförvaringen där.

Tack för att du delar med dig avv allt fint du gjort. Härligt påskort mm

2009-03-25 @ 08:18:50
URL: http://tygbitensscrapp.blogspot.com/
Postat av: Shea

Blogg-hoppade och hamnade här hos dig. Jättefina kort!! De föll mig verkligen i smaken. Har "bokmärkat" dig :)

2009-03-25 @ 08:50:19
URL: http://sheaskortmakeri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0