Dotterns blåtira, polishelikoptrar & HÄRLIGA nyheter för ekonomin :-)

Inte ett år gammal än och har redan fått sin första blåtira... Hon ramlade och slog i ögat i vardagsrumsbordet förra veckan... resulterade i ett besök på akuten (utan åtgärd eftersom det inte behövdes tejpas, räckte med att de kände och kollade). Det har börjat ge sig och syns inte så bra på kortet.... men ändå.

Till råga på allt så jagar man just nu bankrånare med polishelikopter här hemma... helikoptern har cirkulerat över oss snart en halvtimme.... Swebank rånades efter lunch under pistolhot. Känns säkert att bo här, lovar! :-(

OOOHHHH!!!
Nu känns min dag nästan räddad! Våran bil fick fnatt för ett par veckor sedan och det dök upp en varningslampa som vi inte kände igen. Bilen är 3 år och 4 månader och har gått ca 4000 mil, dessutom stod den i stort sett helt still innan vi köpte den, dvs ca 8 månader! Nästan ny känns det som. Hur som haver. Vi lämnade in den för koll hos bilfirman som konstaterar att styrboxen (elektroniken) behöver bytas... 13.000kr + kostnad för arbetet! *gulp* Maken ilsknade till lite och påpekade att garantin gått ut för då 3 månader sedan men att bilen faktiskt inte gått mer än knappt 4000 mil vilket är ingenting. Ska man verkligen behöva ha så stora problem med en så ny bil?! Nej, det tyckte inte firman heller som menade på att det faktiskt var lite pinsamt men dock bara att konstatera. "Ni kan ju lämna in en "good-will-ansökan" säger killen och det gjorde vi. Idag hade de ringt och talat om att de inte bara stod för konstanden för delen som behöver bytas (13000!!) utan även för arbetet eftersom bilen är så pass ny. UNDERBART! Helt plötsligt känns det som jag har vunnit 15.000:- :-) Hade ju lixom räknat bort de pengarna ur kassan redan...

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vilket underbart besked ni fick! Superbra! Förstår att du är glad :-)

Mycket härligt du har sysslat med och många fina små prima blir det ;-) :-D

Kul att fixa med förvaring, kände igen en del från min egen hörna.

Hoppas allt är bra!

2009-03-24 @ 15:31:27
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Alex

oj va rädd du måste ha blivit när lilltjejen slog sig! jag har redan börjat oroa mig för den dan hon kommer att börja röra på sig. än så länge kan hon bara sitta :-) min Linnea (världens finaste namn ;-) ) är lite yngre än din. hon är född i augusti. men det har verkligen börjat hända grejer nu! går fort :-)



tack för kommentaren inne hos mig! jag blev så glad när jag läste att jag har kunnat inspirera dig. o även om du då är "nybörjare" på LOs så gör du helt fantastiska kort! mycket fint att kika på :-)

2009-03-24 @ 15:54:00
URL: http://alexkrypin.blogspot.com
Postat av: Cyllan

Nu har jag varit inne hos dig och tittat runt och jag måste säga att du gör fantastiska påsk kort.

Kul med stämpelmotiv man inte ser så ofta.

2009-03-24 @ 16:46:29
URL: http://h-zon.blogspot.com
Postat av: Jiz

Vad härligt att få det betalt! Men fy vad dyrt det kan vara...skrämmande.

2009-03-24 @ 20:09:48
URL: http://jiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0