Tillbaka i vardagen

Hjärtat i halsgropen. Sonen är tillbaka på dagis. Jag ringde innan för att höra hur det stod till med magsjukor etc och alla var friska säger fröken. Kommer dit, klär av sonen och han springer iväg till kompisarna överlycklig för att vara på dagis för första gången på en månad. Så pratar jag med fröken, samma som jag tidigare pratat med i tfn... jo då, de var friska. Men hälften av personalen var sjuk, flera barn hade legat magsjuka i förra veckan osv. Vad gör man? Jag kunde ju inte gärna tala om för sonen att det redan var dags att gå hem!? Så n är han där, jag har magknip av nervositet och vet inte hur jag ska göra i morgon. Blä va jag tycker illa om det här! Jag vet att man inte kan skydda dem från allt och att man inte kan låsa in sig hela vintern av rädsla för just magsjuka. Men jag är så enormt rädd att jag inte vet vad jag ska göra. Nästa höst har jag ju inget annat val än att lämna på dagis men just nu har jag ju lyxen att ha dem hemma och det känns värdelöst att lämna sonen där när han kanske blir sjuk på köpet. BLÄ! Jaja... nu är han där iaf. Jag får fortsätta oroa mig.

Mini-me försöker gå. Men som tur är så går det inte riktigt än. Hon står lull (dvs utan stöd) någon halvminut eller tills hon inser att hon inte håller i sig. Favoritleksaken är ett aktivitetsbord hon fick av farbror i julklapp. Det spelar musik och då står hon och gungar i takt och skakar på huvudet. Äter dåligt just nu men det beror nog mest på alla tänder som kryper upp en efter en.

Dags att leta jobb? Insåg nyss att lilltjejen börjar bli stor och ringde kommunen för att höra mig för om dagisköer. Minst 6 månader kommer det ta att hitta en plats, men det var vi beredda på. Nu kommer bara frågan. När är det dags att börja leta jobb. Jag vet att det finns jobb för mig där vi bor, med det jag är utbildad till.... men jag vill inte söka av 2 anledningar... För tidigt känns det som. Maken kan ju vara hemma också, det är inte det. Men just nu passar det väldigt illa för honom att vara hemma även om han nog skulle vilja... och dessutom vill jag nog helst vara hemma ett tag till. Började jobba när sonen var 9 månader och det känndes aldeles för tidigt. Vill iaf ha ammat klart innan jag börjar och det verkar inte vara någon ändå på ammandet :-/ HJÄLP!

"NEEEJ!!! JAG VILL INTE ÅKA HEM!!! LYSSNA PÅ MIG!!! VÄND BILEN NU MED DET SAMMA!!! " (Lilleman i bilen på väg hem från mormor och morfar igår... vi fick tvinga in honom i bilen utan ytterkläder och han skrek hela vägen hem.... tror ni han älskar sin mormor och morfar? ;-) Han ville sova över men det går ju inte när morfar ska upp och jobba!)

Kommentarer
Postat av: Jiz

Jag förstår precis hur rädd du är för maghelvetet. Jag är precis lika rädd. Magen vrider sig i kramper av nervositet och det har faktiskt hänt att jag stannat inne eller låtit bli att träffa en del människor av rädsla. Det är ju inte klokt!

2009-01-13 @ 19:57:38
URL: http://http//:www.jiz.blogg.se
Postat av: Håkan

Hej läste om avensis probset på familje liv är dock ej reggad där själv så jag skriver här..



Vi har samma stol som er och en avensis 05 och stolen passar perfekt fram mitten eller i bak. vi har dock skinnklädsel,kanske är skillnad då på hur sätet ser ut.



2009-01-19 @ 20:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0