Snöbollar

Vi kom för sent till dagis i morse. Sonen skulle göra snöbollar hela vägen och jag hade inte hjärta att stoppa honom... När vi väl kommer dit så visar det sig att barnen i hans grupp ska vara INNE! När det är vackert väder och snö som faktiskt var användbar för första gången på länge... Nej, så kan vi inte ha det! Lilleman ville inte gå in och det förstår jag. Småbarnsgruppen var ute och deras fröken sa att han självklart fick vara ute med dem. Så jag springer in och meddelar lillemans fröknar att han kommer att vara ute med andra gruppen... varpå de fick myror i rumpan allihop och gick ut istället ;-) Det lönar sig att påminna om vädrets underbara möjligheter med snögubbar, pulkaåkning etc :-D

Har vi tur och håller oss friska så har vi barnvakt över natt i helgen!! Självklart bara till ena barnet (mini-me är för liten och sover inte utan mig än, jobbigt men sant). Men va skönt att slippa nattning på kvällen och dessutom veta att maken inte behöver gå upp under natten utan kan ligga i våran säng för omväxlings skull! UNDERBART :-) Nu börjar det mala, man kanske skulle göra sådana där nyttiga och välbehövliga saker när vi är ett barn mindre... typ IKEA, storstäda, fixa och dona... men.... näää... vi behöver en kväll utan oro för att någon ska vakna om vi tittar på film och myser. Lilltjejen vaknar väl, men hon sover ju ändå inte utan mig så hon får väl vara uppe då!

Hade en "tjejdag" i lördags med en vännina. Första riktiga dagen utan barn sedan lilltjejen föddes, det behövdes också. Var i Stockholm och besökte världens härligaste affär, bara papperspyssel för hela slanten *me like*. Hade kunnat stanna kvar för alltid tror jag!! :-D Lunch ute utan barn, har inte hänt sedan december 2007 (och då var det lunch på jobbet, räknas inte riktigt).

Saknar att träffa och umgås med vänner och bekanta. Den här årstiden är hemsk, är det inte vi eller barnen som ligger sjuka så är det de man vill träffa... Längtar efter vår och mindre förkylningar och magsjukor!

Kommentarer
Postat av: Jiz

Jag me...vet du hur länge sen det var vi träffades? Och vi bor ju så nära. Hemskt!

2009-01-29 @ 19:43:40
URL: http://jiz.blogg.se/
Postat av: Loreleii

Usch, vill inte ens räkna för då skäms jag... och framförallt inser jag att jag får vara glad om jag känner igen ungarna när jag träffar dem! :-( Och inte blir det bättre av att du har börjat jobba din rackare! ;-)

2009-01-30 @ 13:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0