Sjuk, dagisångest & sista påskkortet!

Sjuk fortfarande
Har lyckats få öroninflammation i hö öra, aj som ***! Feber, genomförkyld & hosta :-( Hämtning o lämning på dagis tar livet av mig när jag är sjuk. Tar typ 10 min dit (lång brant nedförsbacke), lämna och sedan konka upp vagn o dotter för samma backe som nu blivit brant och lång uppförsbacke. 20 minuter senare ramlar vi in innanför dörren totalt färdiga. Eller, jag är färdig, dottern har ju åkt vagn hela vägen.

Dagis för lilltjejen!
Hon har fått dagisplats från 5/5. Alldeles för tidigt och fullkomligt oplanerat :-( Jag har ju inte hunnit börja titta på jobb än och hon är bara 13 mån när hon ska börja!! Hjälp! Känns jättebra för hon hamnar på den avdelningen som jag vill ha henne på. Men det känns helt galet med inskolning innan sommaren och att hon är så liten :-( Tackar vi nej så kan vi i stort sett glömma en plats på rätt dagis i höst, å det är bara att tacka ja :-/

Sista påskkortet är nu klart!
Har tolkat en skiss jag hittade i fl-scrapparnas idébank härom dagen. Texten är flyttad p.g.a platsbrist och blommorna är tillskott till skissen (vad vore ett av mina påskkort utan någon som helst blomma?!)  Och så här ser det ut....



"Klick oss större om du vill"

 

Allt för nu...

Kommentarer
Postat av: Bark

Åh, vad fiiint

2009-04-01 @ 10:33:52
URL: http://minibark.blogg.se/
Postat av: Zozzo

Jättefin!Verkligen...Sött motiv också:-)

2009-04-01 @ 11:16:49
URL: http://zozzo87scrapbooking.blogspot.com
Postat av: Cyllan

Vilket söt kort det blev.

(Kul att få se en av skisserna som ett kort)

Blir mer och mer förtjust i Panduro-motiven men det beror nog på att du gör dem så söta...hihi

Krya på dig/er

Kram C

2009-04-01 @ 11:33:25
URL: http://h-zon.blogspot.com
Postat av: karin/essmo

Va mycket fina alster du gör! =)

2009-04-01 @ 16:27:30
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Så fint! Är du klar med påskkorten nu ;-)?

Ang dagis så fixar nog hon det bättre än vad du gör :-) Alla mina har börjat ganska tidigt, men den sista nu tidigast. Hon var 1 år och 10 dagar när hon började dagis och det har aldrig varit något problem för nån av dem. Men då gäller det förstås att man hamnar där man vill vara :-)

Tummen upp! Det blir säkert jättebra!

2009-04-01 @ 19:09:42
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Angelica

Jättesött kort, som sagt - älskar de där stämplarna! Och du färglägger dem så fint!



Ang dagis så är det ju jobbigt när den dagen kommer... Och lite jobbigt om det då inte ens är planerat. Men kan ni inte tacka ja och sen ha henne hemma iaf? Alltså betala för platsen, men inte utnyttja den förrän det behövs? Kanske lite onödigt och beroende på vad man har råd med, men det är ett tips iaf, så gjorde vi för några år sen. Ville ju ha sommaren hemma med småbarnen! =)



Ha de gott!

Kramar / Angelica

2009-04-02 @ 09:08:29
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0