Vinterkläder

Vi hade ju varit ute i god tid! Trodde vi i alla fall. Vi var och köpte Lillemans vinterjacka och byxor för flera veckor sedan för att inte stå där med skägget i brevlådan när snön plötsligt skulle till att dyka upp. Skor inhandlades även de... köpte lite för stort för att det skulle passa hela vintern. Men! Så kom dagen när vi skulle använda byxor och jacka för första gången... Jackan var för liten och byxorna nästan för korta!!! Fast det var så stort när vi köpte det... så nu står vi där med en jacka som är tight och byxor som kommer vara för korta redan till jul! Var således ner på stan och köpte en uppsättning till eftersom det är allmänt känt att vintern kan hålla i sig ända till april. Men, när vi kom hem och skulle prova på sonen så var även den jackan tight! Min lillkille är faktiskt bara 98cm och väger ca 15 kg...  104 borde inte vara för tight! Men men....  så nu står vi där... i morgon ska hela familjen till stan för att göra ett 3e och SISTA försök att hitta ordentliga kläder till sonen inför vintern! Han avskyr att prova kläder men vi har inget val.

Dottern min växer så det knakar. Vi ska på 8 mån kontroll 3e december igen. Kryper just nu runt under mormors rullator (tillfälligt på besök efter höftoperation) och försöker ställa sig upp första chans hon får. Hon äter som en häst och sover väldigt lite... Hon har helt enkelt inte tid att sova. "Mamma!" säger hon med eftertryck när hon är på rätt humör. Men oftast är det osamanhängande vokaler och inte så mycket ordentligt joller än (typ gagagaga eller dyl).

Bröllopskort. Jag försöker få ordning på bilderna från vårat lilla bröllop men det går långsamt. Mest för att jag har ständig "hjälp" av lilltjejen som vill vara med och dra i alla papper, band, saxar och knivar. Skulle behöva en helgs semester för att få jobba ifred så skulle jag snart vara klar.

Nu drar hon i mig igen så nu är det dags att ge sig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0