Panduroshopping och halloween-helg.

Tillbringade gårdagens förmiddag på Panduro. Oj, vilken underbar affär! Där skulle jag kunna gå och finurla länge. Fick tyvärr inte tag på allt som stod på inköpslistan. Men det mesta fick jag tag på. Hade pysseldag när jag kom hem. Fick gjort lite fars-dags-kort och ett till en avlägsen vän.

Tredagars-helg den här helgen. Det är så skönt att vakna på lördag morgon och veta att man haft en dag ledigt innan och nu har en dag kvar! Lyx! Maken tog ledigt hela dagen igår eftersom jag skulle till läkaren och sedan till pysselparadiset. Underbart! Jag laddar inför ännu en vecka utan dagis eftersom Lilleman fortfarande är förkyld och hostar så han nästan spricker så fort han rör sig snabbare än en snigel. Mini-me mår bättre, maken sämre...

Dottern har fått tänder. De första två! Mysigt men aj så ont det gör när man ammar och hon får för sig att det är hon som bestämmer. Sonen pladdrar på så jag snart blir tokig på dagarna. Fattar inte att det kan finnas så mycket prat i ett så litet barn. Det är visserligen mysigt för han är duktig på att resonera. I morse förklarade han för morfar sin hur det fungerar när löven ramlar av träden, förmultnar, äts upp av daggmasken och sedan blir till jord och nya löv... Gullunge!! Det dyker upp saker hela tiden som han kan som jag inte har fattat att han kan. Hälla upp mjölk själv tex. Jag blev paff första gången fast det borde vara rätt självklart att han ska lära sig förr eller senare.

Några av korten från igår...


Välkommen lilla älskade kusin!
Till svärfar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0