Ögoninflammation och borrande!

Vi vaknade kvart över sex i morse! Inte av fri vilja, inte av väckarklockan och inte av barnen.... nej... istället vaknade vi av att det borrades i källaren så det skakade i kudden! Dottern vaknade och blev hysterist rädd. Sonen blev rädd och ledsen. Jag blev mest arg! Jag vet att de håller på att byta fjärrvärmepump i källaren och att den sitter rakt under vårat vardagsrum och sovrum. Men måste man börja så tidigt på morgonen!? Finns det ingen gräns för vad som är rimligt?! De började strax innan sex med att banka och fixa och sedan somnade jag om för att vakna igen av borren. Blev så arg! Hela dagen igår borrades det och Lilleman som inte är så förtjust i borrljud om han inte ser borrmaskinen gick och höll för öronen mest hela dagen Blä!

Mini-me vaknade med ögoninflammation. Vi har inte träffat någon som kan ha smittat henne, sonen har varit hemma från dagis (ledig) hela den här veckan... var kommer det infrån? Trodde i min enfald att man var tvungen att bli smittad av någon för att få sån't. Ja ja, det var iaf inget värre ;-)

"Mamma, nu ska jag bli en figur!" sonen snurrar runt på golvet, slår på armen och blir en Ben10-figur... "Vilken figur är du då?" frågar jag.... "Den med Tjinget!" ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0