2 sjuka barn och 1 sjuk mamma

Sjuklingar & vackert väder
Just nu känns det som hängiga familjen här hemma. Men inget värre än förkylningar och det är jag tacksam för. Fick veta igår att en nära familjemedlem är sjuk och jag hoppas att hon vet att vi tänker på henne.

Annars händer inte så mycket. Önskar vi kunde vara ute och njuta av vårvädret (visserligen har vi fortfarande en del snö på backen, men det är sol och vackert väder!). Går här och håller tummarna för att vi ska pigga på oss till helgen eftersom vi är bjudna på våffelkalas på söndag. Jag äter ju inte våfflor, men sonen gör det och han skulle nog bli lite ledsen om han missade chansen eftersom han inte får några hemma ;-) Har just insett att jag nog behöver investera i ett våffeljärn! Vad är en barnfamilj utan våffeljärn?!

Påskkort nr 6/8
Det kliar i fingrarna av längtan om att få börja på den lilla box som jag ska försöka hinna med innan påsk. Men den får vänta tills jag har gjort klart de sista korten. Dessutom väntar jag på ett paket från Skapa Hobby med månadspaket samt extra papper, däribland gul cardstock som behövs till boxen. Eftersom jag inte kan åka upp och handla i affären har de varit underbara och skickar med lite extra i månadspaketet :-) Enfärgad cardstock och de nya mönsterpapperna från Inkido (vår 09) i blått och rååååååsa. Mumsigt värre. TACK tjejer för hjälpen!

Men! Idag har jag producerat det här:

Var tvungen att ta ett kort i vackra vårsolen och det blir härligt men också en massa skuggor  ;-)


Älskar Bazzils embossade cardstock. Här är färgen "Butter", ångrar att jag inte beställde fler. Kom i förra veckan från Ljuva änglar tillsammans med minirosor, mini gypso och det randiga pappret från Sei - Chick-a-dee (Anna's bananas) som är vitt med rosa fåglar och blommor på baksidan. 

Ett lite plattare men ändå ...



Blommorna är från Prima Marketing, off course. De är i färgen cream om jag minns rätt och jag har chalkat dem med creamy brown. Aprikosfärgade halvpärlor i hydragenorna. Guldtråd i gula blomman, cream-färgade 8mm pärlor på minirosornas stjälk och klara 4mm på gypsoblommorna.

(försökte få närbilderna i miniformat och klickbara, men av någon anledning går de inte att klicka upp, så de får bli fullstorlek!)






Och till sist en närbild på den tag som döljer sig bakom vårflickan...

Glad påsk är stämplat (tyvärr hann det torka innan det skulle embossas pga strul med barn och swirls) på baksidan av Anna's Bananas-pappret... En miniros, gypso, glaspärla och charm... Guldembossade swirls...


Kommentarer
Postat av: Cyllan

Jag gillar verkligen dina påskkort. De är så ljuvligt romatiska (en stil jag gillar men har svårt att själv skapa) med alla dessa små härliga blommor och detaljer.

Krya på er

Kram C

2009-03-25 @ 20:11:30
URL: http://h-zon.blogspot.com
Postat av: Cyllan

Jag gillar verkligen dina påskkort. De är så ljuvligt romatiska (en stil jag gillar men har svårt att själv skapa) med alla dessa små härliga blommor och detaljer.

Krya på er

Kram C

2009-03-25 @ 20:12:40
URL: http://h-zon.blogspot.com
Postat av: Zozzo

Ojj herreguud va ljuvligt. Så fina detljer!! Vem ska du ge detta åt??Presidenten??Hoppas du ger den till någon som verkligen uppskattar detta verk för det var jätte underbart!!Kraam

2009-03-25 @ 20:31:51
URL: http://zozzo87scrapbooking.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Så fina de är och så häftigt att fästa pärlor på själken :-o Måste provas ;-)

Snyggt målat också :-)

2009-03-25 @ 21:42:49
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Jenny

Supersött kort!

2009-03-26 @ 09:18:11
URL: http://jenny-h.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0