Urk!

Det blev inte bara en resa till akuten utan två... Spenderade måndagkvällen med att tvångs-vätska lilltjejen tillsammans med hennes morfar på akuten (hon hade först spytt ner mig, IGEN, på parkeringen), kom hem  vid midnatt och halv två var det min tur, sen tisdag kväll kroknade maken och sonen mer eller midre samtidigt (maken med huvudet i toaletten och sonen på toagolvet med huvudet i hink). Så det var bara att fortsätta tvinga i lilltjejen vätskeersättning med spruta var 5e min (dvs ligga på alla 4 över henne och hålla fast samtidigt som man sprutar saft i hela rummet och hoppas på att inte behöva kräkas själv just då...)....

Ja, så har vår vecka sett ut på ett ungefär. Nu drunknar vi snart i disk och tvätt och städningen är bara påbörjad, det luktar klorin i hela lägenheten :-( Dessutom vägrar dottern fortfarande det mesta i matväg bortsett från bröstmjölk och sonen som klöks när han ser mat tjatar efter pannkakor (inte bästa startmaten direkt).

Kommentarer
Postat av: Angelica

Nej men fy vilka veckor ni haft! Usch vad jobbigt alltså!

Går det inte ens att få i dem isglass eller något, vi brukar köra med det då det behövs vätskepåfyllning och inget annat funkar. Men du har kanske redan hört och fått tusen tips. =)



Jag hoppes verkligen, verkligen att ni kan få bli och hålla er friska nu! Och slippa all oro som medföljer.



Hoppas ni får en trevlig helg, och att ni hinner röja upp allt utan fler påföljder!



Kramar / Angelica

2009-04-18 @ 18:18:30
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0